Na czym polega remarketing?

Remarketing to jedno z wielu narzędzi promowania, które możemy wykorzystać reklamując ofertę swojego przedsiębiorstwa w internecie. Na czym polega? I jakie są korzyści z niego wynikające?

Zachowania konsumentów, które wykorzystuje remarketing

Każdy z nas zna tę sytuację – znajdujemy idealną parę butów, ale szkoda nam pieniędzy, by ją zakupić. Myślimy o niej jednak przez długi czas i często, gdy tylko nadarzy się okazja, ostatecznie decydujemy się ją nabyć. Albo początkowo nie jesteśmy przekonani, czy aby na pewno chcemy i potrzebujemy na przykład konkretnego elementu garderoby, ale przechodząc kilka razy obok witryny sklepowej, która go prezentuje, ostatecznie decydujemy się na jego zakup. Tego typu konsumenckie rozważania i mechanizmy myślenia wykorzystuje remarketing w reklamach Google Ads w swej specyficznej internetowej formie.

Czym jest remarketing?

Remarketing jest odpowiednikiem wielokrotnego przejścia obok atrakcyjnej witryny sklepowej w rzeczywistości albo powracającej myśli o zakupie konkretnego przedmiotu – opiera się na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikowi, który odwiedził już stronę internetową danego przedsiębiorstwa lub produktu na innych witrynach w sieci. Pozwala to na ponowne dotarcie do klienta i przekonanie go, by jednak wydał pieniądze na dany przedmiot lub usługę, co zwiększa sprzedaż sklepu internetowego.

Zasada działania remarketingu

Działanie remarketingu zaczyna się od odwiedzenia przez użytkownika strony internetowej danego biznesu e-commerce. To uruchamia całą przebiegłą maszynę remarketingu, jaką oferuje Google w ramach swojego programu Google Ads, gdyż z momentem wejścia na daną stronę internetową. Google umieszcza plik cookies w przeglądarce, informujący, że ten konkretny użytkownik odwiedził daną stronę internetową. Następnie odwiedzający witrynę przechodzi do przeglądania kolejnych stron w sieci, a wśród nich są także te, które znajdują się w sieci reklamowej AdSense. Witryny w tej sieci są na tyle liczne i różnorodne, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że były użytkownik witryny stosującej remarketing je odwiedzi. Na nich plik cookies uruchamia reklamy związane ze stroną internetową lub konkretnym produktem, jakim był zainteresowany użytkownik. Być może to były buty, nad które mu było szkoda pieniędzy albo sukienka, która bardzo mu się podobała – zobaczenie tych produktów ponownie może skutecznie nakłonić użytkownika do stania się klientem danego sklepu internetowego, który wykorzystał remarketing. Tym samym remarketing stał się użytecznym narzędziem do zwiększenia sprzedaży.

Jakie są rodzaje remarketingu?

Można wymienić dwa rodzaje remarketingu. Pierwszy z nich to remarketing statystyczny – dana witryna wysyła ten sam przekaz promocyjny w ramach tego narzędzia, niezależnie od tego, którą część „remarketingowanej” strony internetowej odwiedzić użytkownik. Drugi rodzaj to remarketing dynamiczny. Polega on na wyświetlaniu użytkownikowi na kolejnych stronach internetowych różnych reklam, w zależności od tego na przykład, jaki produkt go zainteresował. Tym samym dajemy użytkownikowi sieci możliwość bezpośredniego przejścia z innej strony internetowej do tej części naszej witryny, która zainteresowała go najbardziej. Można uznać, że to dużo skuteczniejsza, bardziej precyzyjna forma remarketingu, która jest idealnym narzędziem dla różnego rodzaju sklepów internetowych.

Jakie są korzyści z remarketingu?

Remarketing to przede wszystkim świetny sposób na zwiększanie przychodów sklepu internetowego poprzez marketing podążający za potencjalnym klientem. Jest to także narzędzie bardzo precyzyjne, gdyż trafia dokładnie do użytkownika, który wykazał zainteresowanie ofertą danej witryny internetowej. Remarketing działa także szybko i poza odpowiednim jego skonfigurowaniem nie wymaga czynności operacyjnych w trakcie jego działania.

Remarketing działa jeszcze lepiej i skuteczniej, jeśli w przekazie, który podąża za klientem zaczną pojawiać się rabaty i promocje. Wahający się nad danym zakupem klient może szybko powrócić do porzuconego koszyka zakupowego jeśli zobaczy, że swoją upatrzoną parę butów może teraz kupić w niższej cenie. To kolejna korzyść remarketingu – wspomaga on inne narzędzia promocji oferty, jeszcze lepiej przyciągając klientów.

Remarketing ponadto wpływa na zwiększanie się świadomości marki. Pojawiając się wielokrotnie przed oczami użytkownika ze swoim logo i ofertą możemy być pewni, że zapadniemy danej osobie w pamięć i siłą rzeczy – będzie ona coraz bardziej zaznajomiona z naszą marką oraz naszą ofertą.

Poprzedni artykułNewsletter sklepu Internetowego – skuteczne źródło sprzedaży
Następny artykułChwilówka nie taka straszna. Kiedy warto się na nią zdecydować?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj